آموزش شهرستان کلات نادر

امتحان نهایی مقطع ابتدایی در بعضی از كشورهای جهان

امتحان نهایی مقطع ابتدایی در بعضی از كشورهای جهان

کشور آرژانتین

از سال ۱۹۸۹ وضع درسی دانش آموزان با نمرات ۱ تا ۳ سنجیده می شود ( عالی ، رضایت بخش ، غیر رضایت بخش ) و اعتقاد کلی آن است که این روش موجب پایین آمدن استانداردهای آموزش شده است . و بسیاری معتقدند که شیوه نمره گذاری گذشته که با اعداد ۱ تا ۱۰ مشخص می شد ،‌ نتیجه بهتری داشت و شیوه جدید باید مورد تجدید نظر قرار گیرد .

کشور آلمان

ارزشیابی از دانش آموزان توسط معلمین مربوطه و بر اساس امتحانات کتبی ، شفاهی ، انجام دادن تکالیف درسی و مشارکت فعال دانش آموزان در کلاس صورت می گیرد . که نتیجه بصورت گزارش کتبی (بویژه در دوره ابتدایی) و یا بر اساس نمره گزاری در مقیاس ۶ نمره ای به اطلاع خانواده ها می رسد ..

کشور اسپانیا

بر اساس مقررات جدید ، ارزشیابی در مقطع پیش دبستانی بصورت مستمر و ارتقاء بصورت اتوماتیک خواهد بود . در دوره ابتدایی و متوسطه ، اطلاعات لازم برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روشهای مختلف از قبیل مشاهده منظم ، تحلیل تکالیف درسی ، آزمونهای کتبی ، شفاهی و عملی جمع آوری خواهد شد . د رصورتی که بررسی ها نشان دهند که دانش آموز به هدفهای مورد نظر نائل نشده است ، باید سال تحصیلی را تکرار کند . تکرار پایه در هر دوره فقط یکبار و در مجموع در طی ۱۰ سال آموزش اجباری ، دو بار امکان خواهد داشت .


کشور بلغارستان

در بلغارستان ، دانش آموزان دوره ابتدایی بطور اتوماتیک و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند . در دوره های پیش متوسطه ، متوسطه و دانشگاهی ، وضعیت تحصیلی دانش آموزان با نمرات ۲تا ۶ مشخص می شود . نمره ۲ به معنای ضعیف است و دانش آموز باید مجددآ در امتحان شرکت کند ، نمره ۳ ، به معنای رضایتبخش ، نمره ۴ خوب ، نمره۵ خیلی خوب و نمره ۶ به معنای عالی می باشد . دانش آموزان ضعیف باید پایه تحصیلی را تکرار کنند

کشور سوئد

در مدارس سوئد هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد . در دوره آموزش اجباری بجز تعداد معدودی از دانش آموزان بقیه به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند و قبولی یا مردودی در واقع مفهومی ندارد . در سال دوبار ( آخر پاییز وبهار ) به دانش آموزان کلاسهای هشتم و بالاتر نمره داده می شود . نمرات با اعداد ۱تا ۵ مشخص می شود .


کشور ژاپن

در ژاپن هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد . ارتقاء به کلاس بالاتر بر اساس ارزشیابی داخلی انجام می گیرد و در عمل ارتقاء از کلاسی به کلاس بالاتر در مرحله آموزش اجباری ( تا کلاس نهم ) بصورت اتوماتیک و قطعی می باشد


کشور روسیه

برای نمره دادن به دانش آموزان از نمرات ۱ تا ۵ استفاده می شود که ۵ بیشترین و ۱ کمترین نمره است . نمره قبولی ۳ می باشد . اگر دانش آموزی دردو یا سه درس نمره ۲ بیاورد ،هنوز اجازه ارتقاء به کلاس بالاتر را خواهد داشت . اگر دانش آموزی در سال پایانی یک نمره ۲ داشته باشد ، گواهی نامه پایان تحصیلات به وی داده می‌شود ولی این نمره ممکن مانع از ورود وی به مراکز آموزش عالی در برخی از رشته های تحصیلی شود .

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آبان 1390ساعت 7:39 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

روش هایی برای املا گفتن در مقطع ابتدایی

روش هایی برای گفتن املا در مقطع ابتدایی

 

1)      استخراج كلمات دشوار و مرتب كردن آنها به ترتیب حروف الفبا

2)      هر گروه یك متن املاء با كمك تمام اعضای گروه خود می نویسد و معلم املای  همه گروهها را جمع آوری كرده و می خواند سپس یا بهترین دیكته به كل كلاس گفته می شود و یا از هر گروه یك پاراگراف انتخاب كرده و دیكته تلفیقی تهیه كرده و به كل كلاس، دیكته می گوییم. در این صورت متن دیكته را بچه ها انتخاب كرده اند.

3)       دانش آموزان را گروه بندی می كنیم و سپس هر گروه متن دیكته ای را می نویسد و برای گروه دیگر می خواند تا آن گروه بنویسد. دیكته گروه به گروه نام دیگر این دیكته است... 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:27 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوالات فارسی بخوانیم و بنویسیم پایه پنجم ابتدایی

نمونه سوالات فارسی بخوانیم و بنویسیم پایه پنجم ابتدایی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:22 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوالات تاریخ و مدنی پنجم ابتدایی

نمونه سوالات تاریخ و مدنی   پنجم ابتدایی درس به درس

در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:20 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال بنویسیم پایه پنجم ابتدایی

نمونه سوال بنویسیم پایه پنجم ابتدایی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:16 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال علوم پایه پنجم

نمونه سوال علوم پایه پنجم
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:14 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال جغرافی پایه پنجم تستی

نمونه سوال جغرافی پایه پنجم تستی


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389ساعت 3:12 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

پایتخت های ایران تا کنون

ايلام: شوش
ماد: (هگمتانه (همدان
هخامنشيان: شوش | پاسارگاد| شيراز
اشکانيان: دامغان | اشک‌آباد | تيسفون
ساسانيان: تيسفون | نيشابور |کازرون
طاهريان: بخارا | نيشابور | مرو
صفاريان: زرنج
سامانيان: بخارا
علويان: آمل
زياريان: اصفهان
بوييان: همدان | ري | شيراز
غزنويان: غزنين
سلجوقيان: نيشابور | اصفهان
خوارزمشاهيان: سمرقند | گرگانج
ايلخانيان: مراغه | تبريز
تيموريان: سمرقند | هرات
صفويان: اردبيل | تبريز | قزوين | اصفهان | ساري
افشاريان: مشهد
زنديان: شيراز | کرمان
قاجاريان: ساري | تهران
پهلوي: تهران
جمهوری اسلامی : تهران

 

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم اردیبهشت 1389ساعت 6:46 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال درس رياضي پنجم

نمونه سوال  درس رياضي

در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم بهمن 1388ساعت 7:5 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

جغرافی پنجم ابتدایی-کشورهای همسایه ایران

ترکیه

ترکیه در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا واقع شده است.این کشور دارای دو همسایه اروپایی و شش همسایه آسیایی است و با جمهوری اسلامی ایران در حدود 454کیلومتر مرز مشترک دارد.پایتخت جمهوری ترکیه شهر آنکارا و از دیگر شهرهای مهم آن میتوان استانبول، ازمیر، آدانا، بورسا، ارضروم، آنتالیا، وان و آغری را نام برد . استانبول شهر مهم تاریخی ، فرهنگی و اقتصادی ترکیه است که بخش مهم آن در قسمت اروپایی قرار گرفته و یکی از پر جاذبه ترین شهرهای توریستی ترکیه به شمار می آید .دین رسمی مردم کشور ترکیه اسلام و زبان رسمی آنان، ترکی است که تفاوت اندکی با زبان آذری دارد. شهرهای معروف ترکیه بلاخص استانبول دارای جاذبه های توریستی بوده


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم آبان 1388ساعت 10:0 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

دانستنی هایی درباره ویروس وباکتری

ویروس چیست؟

ویروس ها آنقدر کوچکند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. نمی توانند به خودی خود تکثیر شوند، از اینرو باید به یک سلول میزبان حمله کرده و بر آن غلبه کنند تا بتوانند ذرات ویروسی بیشتری بسازند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه یکم آبان 1388ساعت 7:48 قبل از ظهر  توسط مسافر  | 

آریوبرزن که بود؟

آریوبَرزَن  نام سردار ایرانی بود که در کوههای پارس در برابر سپاه اسکندر مقدونی ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا آخرین تن کشته شدند.نام آریوبرزن در پارسی کنونی به گونه آریابرزین هم گفته و نوشته می‌شود که به معنی ایرانی باشکوه است. برخی او را از اجداد لرها يا كردها می دانند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه یکم آبان 1388ساعت 7:48 قبل از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال جغرافی پنجم

نمونه سوال جغرافی پنجم
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه یکم آبان 1388ساعت 7:47 قبل از ظهر  توسط مسافر  | 

درس علوم تجربي پنجم ابتدايي

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و دوم مهر 1388ساعت 1:28 بعد از ظهر  توسط مسافر 

نمونه سوال علوم پنجم ابتدایی

نمونه سوال علوم پنجم ابتدایی


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفدهم مهر 1388ساعت 5:58 قبل از ظهر  توسط مسافر 

نمونه سوال علوم پنجم ابتدایی

نمونه سوال علوم پنجم ابتدایی


ادامه مطلب .......................


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم تیر 1388ساعت 3:23 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال مدني پايه پنجم ابتدايي

نمونه سوال مدني پايه پنجم ابتدايي
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1388ساعت 11:53 قبل از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال بنويسيم پنجم

نمونه سوال بنويسيم پنجم ابتدايي
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1388ساعت 11:50 قبل از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال جغرافیا پایه پنجم ابتدایی

نمونه سوال جغرافیا پایه پنجم  ابتدایی

در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سوم فروردین 1388ساعت 4:28 بعد از ظهر  توسط مسافر 

نمونه سوال تاریخ و مدنی پایه پنجم ابتدایی

نمونه سوال تاریخ و مدنی پایه پنجم ابتدایی

 در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سوم فروردین 1388ساعت 4:27 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نگارش و انشای فارسی

الف- سؤالات نگارش (8) 1-ثبت واقعيّات در گزارش نويسي ضروري است؟(5/0) درست □ نادرست □ 2-در نامه هاي رسمي و اداري رعايت .................................................. ضروي است. (5/0) 3-خلاصه نويسي يكي از راه هاي كسب مهارت در .................................. است. (5/0) 4- در بيت زير كدام يك از آرايه هاي ادبي به بكار رفته است؟(5/0) بحر آفريد برّ و درختان و آدمي خورشيد و ماه و انجم و ليل و نهار كرد الف) مبالغه□ ب) تشبيه □ ج) تضاد □ د) انسان نمايي پديده ها □ 5- براي هر يك از صفت هاي زير يك موصوف مناسب بنويسيد. (1) خندان نفيس با ايمان عظيم 6-يك روزنامه‌ي ديواري شامل چه مطالبي است؟ (4مورد) (1) 7-نوشته‌ي زير را به فارسي ساده و روان بر گردانيد. (1) پروردگارا ما را راه راست بنماي راه آنان كه نيكو داشت كردي آن ها را نه راه آنان كه بر آن ها خشم گرفتي و نه راه گمراهان 8-عبارت ناتمام زير را در يك بند كامل كنيد.(1) به مناسبت روز ............ 9-يك نمونه نامه‌ي اداري بنويسيد.(از نوشتن نام و نام خانوادگي و نام مدرسه خود داري نماييد.) (2) ب) انشا : درباره‌ي يكي از سه موضوع زير انشايي بنويسيد.(12) 1-نقش ورزش در سلامت روح و جسم انسان 2-نابرده رنج گنج ميسر نمي شود مزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد 3-يكي از مناظر زيباي طبيعت را توصيف كنيد. + نوشته شده توسط کارشناس سنجش (مجدیان) در چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت 1386 و ساعت 14:53 | نمونه سوالات درس نگارش و انشای فارسی در دی ماه 85 - خراسان جنوبی الف) جمله های صحیح یا غلط را با علامت * مشخص نمایید : الف)در گزارش نویسی ثبت واقعیّات ضروری نیست .(5/0) صحیح* غلط* ب)محل تمبر بالای پاکت در گوشه راست است . (5/0) صحیح * غلط* 2.خلاصه نویسی یکی از راه های کسب مهارت در .........است . (5/0) 3.در بیت زیر کدامیک از آرایه های ادبی به کار رفته است ؟ (5/0) بحر آفرید و برّ و درختان و آدمی خورشید و ماه و انجم و لیل و النهار کرد الف)مبالغه* ب) ایهام * ج)تضاد * د)تشبیه * 4. کدام گزینه یک فعالیت گروهی نگارشی به شمار می رود ؟ (5/0) الف)نامه نگاری * ب)خلاصه نویسی * ج)روزنامه دیواری* د)گزارش نویسی* 5. استفاده از مداد و رنگ قرمز و رنگهای تند در نوشتن نامه چگونه است ؟ (5/0) الف)مودّبانه * ب)دور از ادب * ج)اشکالی ندارد* د)درست است * 6.برای هر یک از صفت های زیر یک موصوف مناسب بنویسید : (1) خندان ............ نفیس .............. با ایمان ................. عظیم ............. 7.در نوشتن نامه به چه مواردی باید توجه کرد ؟ (1) (چهارمورد ) 8.عبارات نا تمام زیر را در یک بند کامل کنید : (1) (دو خط) امسال ....................................................................................... ........................................................................................ 9.با کلمه های داده شده یک بند (دو سطر) درباره کشور عزیزمان،،ایران،،بنویسید .(1) (جوانان _ وحدت _غیرت _ از خود گذشتگی ) ............................................................................................................................................................................................................ 10.نوشته زیر را به فارسی ساده و روان برگردانید : (1) پروردگارا ما را راه راست بنمای ، راه آنانکه نیکو داشت کردی آنها را نه راه آنان که بر آنها ...................................................................................................... خشم گرفتی و نه راه گمراهان . ....................................... ب) درباره یکی از سه موضوع زیر انشایی بنویسید : 1.نقش ورزش در سلامت روح و جسم 2. نام نیکو گر بماند زآدمی به کزو ماند سرای زر نگار 3. سال پیامبر اعظم (ص) دانش آموزان عزیز هنگام نوشتن متن انشا خواهشمند است این نکات را رعایت کنید : 1. یکی از موضوعات را انتخاب کنید . 2.درباره آن به دقت فکر نمایید . 3.سعی کتید در حد لزوم و به موقع از عناصر زیبایی سخن مانند : جان بخشی ، ضرب المثل ، تشبیه و ........... استفاده كنید 4.تمیز و خوش خط بنویسید .
+ نوشته شده در  دوشنبه هفتم بهمن 1387ساعت 11:49 بعد از ظهر  توسط مسافر 

۳۰ سوال تستی از هدیه آسمان پنجم دبستان

۳۰ سوال تستی از هدیه آسمان  پنجم دبستان


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم دی 1387ساعت 5:17 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

توصيه هاي آموزشي در خصوص درس بخوانيم و بنويسيم چهارم و پنجم ابتدايي

توصيه هاي آموزشي در خصوص درس بخوانيم و بنويسيم چهارم و پنجم ابتدايي

 


 

1-    همکاران محترمي که دوره ضمن خدمت مربوط به پايه تدريس خود را نديده اند حتما قسمت مقدمه کتاب بخوانيم پايه چهارم و پنجم را مطالعه نمايند .

 2-    قبل از تدريس به کتاب راهنماي معلم مراجعه نموده و با اطلاع کامل از اهداف و تمرين هاي هر درس تدريس نمايند .

 
3-  براي تدريس درس آزاد ونحوه تدريس ، با آموزگاران دوره ديده ويا مدرس دوره درگروه هاي آموزشي مشورت نمايند .

4-    کتاب بخوانيم صرفا براي خواندن ، پرسش و پاسخ شفاهي است لذا از نوشتن پاسخ در کتاب خودداري شود .

5-   کلمات جديد و معاني آن ها در پايان کتاب بخوانيم آمده و لازم نيست به روش سنتي از

  دانش آموزان پس از اتمام هر درس پرسيده شود بلکه معني و مفهوم اين کلمه ها را بايد از محتواي متن و جمله درک نمايند .

 6-  براي ياد گيري بخوانيم و بنويسيم چهارم و پنجم درهفته 7   ساعت در نظر گرفته شده که نشان مي دهدبراي يادگيري و ارزشيابي بايد به دانش آموز فرصت بدهيم و تکرار و تمرين و تثبيت مرحله به مرحله انجام مي شود .

 7-  کتاب بنويسيم براي ارزشيابي و تمرين فعاليت هايي مثل املا و انشا و دستور زبان درنظرگرفته شده که مبناي آن فعاليت انفرادي دانش آموز است ولي در مواردي کار گروهي موثرتر است .

تمرين ها و فعاليت هاي اين کتاب درکلاس و در حضور معلم انجام مي شود و از ارجاع به خانه خودداري شود مگر در مواردي اندک مثل انجام تحقيق و نوشتن مطالب پيش نياز براي انشا ، املاي تمريني و ....

+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم دی 1387ساعت 4:55 بعد از ظهر  توسط مسافر 

چگونه باید با بلوغ مواجه شد؟

چگونه باید با بلوغ مواجه شد؟

دوران بلوغ

برای نوجوان در دوران بلوغ سؤالات زیادی مطرح می شود. او ممكن است همه ارزش ها را زیرسؤال ببرد. او می خواهد با اظهارنظر و قضاوت درباره تمام مسائل كنكاش كند.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم آذر 1387ساعت 7:35 بعد از ظهر  توسط مسافر 

نمونه سوالات دروس پنجم ابتدایی 2

نمونه سوالات دروس پنجم ابتدایی ۲
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم آذر 1387ساعت 7:2 بعد از ظهر  توسط مسافر 

نمونه سوال پایه پنجم

نمونه سوال پایه پنجم


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم آذر 1387ساعت 6:55 بعد از ظهر  توسط مسافر 

آزمون علمی و هماهنگ دروس اجتماعی ، علوم و ریاضی پایه پنجم ابتدایی

آزمون علمی و هماهنگ دروس اجتماعی ، علوم و ریاضی پایه پنجم ابتدایی در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام مهر 1387ساعت 8:3 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

طرح درس هديه هاي آسمان پايه پنجم بر اساس مدل تحليل آموزشي ( ديد اكتيك)

طرح درس هديه هاي آسمان پايه پنجم بر اساس مدل تحليل آموزشي ( ديد اكتيك)

در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام مهر 1387ساعت 8:1 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

آزمون هماهنگ اجتماعی -علوم و ریاضی پایه پنجم

آزمون هماهنگ اجتماعی -علوم و ریاضی پایه پنجم  در ادامه مطلب
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 9:35 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سؤال امتحان انشا پایه ی پنجم

نمونه سؤال امتحان انشا پایه ی پنجم

 

1 – جمله ی زیر را ادامه دهید . خداوندا ای داننده ی رازها ....................................................................................................................

 

2 – متن زیر را با دقت بخوانید و کلمه های هم معنی کلمات خواسته شده را از متن پیدا کنید وداخل کمانک بنویسید.

 

  افرادی که در آسمان علم و دانش می درخشند همیشه در طول زندگی در حال تلاش بوده اند و زیرکانه و با تدبیر  خاص در برابر جهل ایستاده اند. نادانی (..............)       مهارت (................)          تکاپو(...................)                    هوشیارانه(..................)

 

3 – از زبان یک کتاب مرجع 4 جمله بنویسید وآنرا معرّفی کنید.

 

4 – با استفاده از کلمات زیر یک متن کوتاه بنویسید و یک نام زیبا برای آن انتخاب کنید.      ( غدیر ، جانشین، درستکار، امانتدار و اسلام )

5 – کشید را در سه جمله به کار ببرید که در هر جمله معنای متفاوتی داشته باشد .

6 -برای تصویر زیر در دو سطر یک داستان کوتاه وزیبا بنویسید.

 

7 - یک جمله بنویسید ودر آن ازدو کلمه ی ( خار  و خوار ) استفاده کنید .

8 – هر دو کلمه ی زیر را در یک جمله به کار ببرید . تلخ وشیرین :

زشت و زیبا :

 

9 – برای ، جمله ی (  درختان شکوفه داده اند ) دو جمله ی ادبی و توصیفی بنویسید .

 

10 _ یک جمله بنویسید که در آن یک کنایه به کار رفته باشد .

11 – ( یک مصاحبه ی خیالی با یکی از بزرگانی که در کتاب بخوانیم با او آشنا شدید ) را در دو سطر بنویسید .

 

12- در یک جمله احساس خود را از تمام شدن سال تحصیلی بنویسید .

 

12 – از دو موضوع زیر یکی را به دلخواه انتخاب کنید و در مورد آن انشایی بنویسید. الف – زیبا ترین منظره ی محل زندگی خود را توصیف کنید  .

ب – خوب است که چگونه باشیم تا در زندگی موفّق وپیروز شویم

 

+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 8:48 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

برنامه درسی کلاس پنجم

برنامه درسی کلاس پنجم

     روز             جلسه

ساعت اول

ساعت دوم

ساعت سوم

ساعت چهارم

شنبه

فارسی

قرآن

انشاء

هدیه

یکشنبه

ریاضی

جغرافی

علوم

تاریخ

دو شنبه

ریاضی

فارسی

هنر

ورزش

سه شنبه

ریاضی

املاء

علوم

مدنی   

   هنر                          

      

چهارشنبه

ریاضی

فارسی

علوم

انشاء

پنج شنبه

قرآن

هدیه

املاء

ورزش

 

+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 8:47 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال مدنی پنجم

نمونه سوال مدنی پنجم
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 8:46 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

نمونه سوال تاریخ پنجم

نمونه سوال تاریخ


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 8:42 بعد از ظهر  توسط مسافر  | 

پايه پنجم ابتدايي ـ رياضي

پايه پنجم ابتدايي ـ رياضي
آموزش كسرها

براي آموزش مبحث كسرها مي‎توانيم از يك قطعه كاغذ رنگي مربع شكل استفاده كينم.
يك كا‎غذ را ابتدا از قسمت قطر تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم، دوباره از قطر ديگر تا مي‎زنيم و دوباره باز مي‎كنيم . براي بار سوم از طول تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم و سپس از طول ديگر تا مي‎زنيم و باز مي‎كنيم. در واقع مربع را طوري تا مي‎زنيم كه چهار محور تقارنش ديده شود. سپس طوري تا مي‎زنيم كه به شكل مربع كوچك درآيد.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم شهریور 1387ساعت 0:6 قبل از ظهر  توسط مسافر  |